Hiekkalaatikko > Tajunnan virta

Kotisivustani...

<< < (5/6) > >>

Keijo Kullervo:
"Minulle on kirjoituksellisesti valjennut lause jonka koin todeksi sisimmässäni:

"Jumala on 'Pyhä Sana' sisälläsi."

Toivon, että ko. lause selvittää monen muunkin pään..."

Muisto Keijo Kullervo

Keijo Kullervo:
"Olen yrittänyt tuoda julki mielipiteeni, että Suomen kokoiseen valtioon, pienenpäänkin, mahtuu paljon erilaisia käsityksiä maailman menosta.

Yhteenveto on se asia jonka haluan tuoda taajuussanasto tutkimuksessani esiin. Suomen kielen taajuussanasato luotiin 1979, itsekin olin silloin nuori ja olen huomannut, että ko. sanasto säteilee kauaksi tulevaisuuteen.
https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/yleisimmat-sanat
Esimerkiksi:

724 Tavoite + 749 Tuleva + 774 Normaali + 799 Saksa = 3046 Kansantulo

30 Tehdä + 46 Ihminen = 76 Näin

Joskus on hyvä käyttää mielikuvitustakin."

Muisto Keijo Kullervo

mks:

--- Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - To 14.09.2017, 10:23:26 ---
Joskus on hyvä käyttää mielikuvitustakin.

--- Lainaus päättyy ---

Aina on hyväksi tunnistaa, etteivät mielikuvituksen tuotteet ole tutkimustuloksia.

mks

Keijo Kullervo:
"Ajattele, että 1979 oli kaksi Saksaa... Kuten muistat? Myöhemmin, paljon myöhemmin Saksat yhdistyivät ja tuli normaali Saksa... Jälkiviisaasti voitaisiin todeta, että siihen Saksojen yhdistymiseen pyrki koko Suomen kansa taajuussanaston mukaan..."

Muisto Keijo Kullervo

mks:

--- Lainaus käyttäjältä: Keijo Kullervo - Pe 15.09.2017, 07:52:25 ---"Ajattele, että 1979 oli kaksi Saksaa... Kuten muistat? Myöhemmin, paljon myöhemmin Saksat yhdistyivät ja tuli normaali Saksa... Jälkiviisaasti voitaisiin todeta, että siihen Saksojen yhdistymiseen pyrki koko Suomen kansa taajuussanaston mukaan..."

--- Lainaus päättyy ---

Jälkiviisauden ja taajuussanaston avulla pystytään todellakin toteamaan melkein mitä vaan. Ihan samaan tapaan kuin gematrialla ja pyramidologialla. Ihmisen mielen historia on pullollaan koulukuntia, jotka ovat osanneet jälkikäteen sijoittaa malliensa todisteiksi ihan mitä tahansa. Eilisinä narreina freudilaiset sönköt mestaroivat kanssaihmisiään symboleilla ja tiedostamattomalla, tämänpäivän tv-houkkina mellastavat ekonomistit, joille pörssin heilahtelut todistavat puhujan uskomuksia riippumatta mentiinkö alas vai ylös. Selityksessä vaihdetaan vain markkinareaktion tilalle markkinoiden aiempi diskonttaus tai päin vastoin.

Käytännön kannalta hyödyllisempiä ovatkin sellaiset mallinnukset, jotka pystyvät ennustamaan asioita ennakolta ja vakaasti todennettavasti.

Mielikuvitus on tietenkin kaiken mallintamisen paras lähde enkä halua mielikuvituksen käyttöä millään tavalla moittia ainakaan, jos se ei pysähdy vain yhden mallin tuputtamiseen.

mks

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta