Hiekkalaatikko > Tajunnan virta

Tietämätön utelee vastauksia

<< < (6/9) > >>

MrKAT:
^^ Monimutkaiselta vaikuttaa. Paljon liikkuvia osia.

^Kännykkä lienee kuitenkin energiatehokkaampi kuin läppäri,tv tai Cray 1.

Patu:

Totta kai kännykkä kuluttaa vähemmän kuin läppäri, mutta mitä tarkoitat kännykän energiatehokkuudella?
Välitetyn informaation määrä/Joule?
Tehokkuus on mielestäni jotain tuotos/panos-ajattelua.

MrKAT:
No vaikkapa Mflops/joule. Tai googlaus sanoja tai linkkejä/joule

Hippi:

Nyt on taas hämmästyksen sormi kummastuksen suussa!

Olkoonkin, että alla oleva leike on IP-lehdestä, mutta lausujana on lääkäri (hyvinvointilääkäri Pippa Laukka), niin olettaisin, että ei nyt ihan älyttömiä puhu.

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005861498.html

"– Esimerkiksi Eskon tapauksessa laitoin faktat tosi tiukasti tiskiin. Jaksossa monia saattavat yllättää esimerkiksi light-limsojen vaikutukset. Ne itse asiassa herättävät sokerinhimoa ja nostavat diabeteksen riskiä samoin tai jopa enemmän kuin sokerilimut. Niillä on lisäksi vaikutuksia vaikkapa testosteronin määrään, Pippa Laukka selvittää."

Lihavoin lauseen, joka minua jäi mietityttämään, sillä itse käytän Light-limuja, joskin melko satunnaisesti ja hiukan kausittain esim. kuumimpaan kesäaikaan.

En ole huomannut, että ne millään tavalla ainakaan minussa herättäisivät sokerinhimoa, vaan pikemminkin sammuttaa sen. Mutta mihin perustuu väite, että ne nostavat diabetesriskiä? Siihenkö, että limun jälkeen tulisi otettua makeaa vai onko niillä makeutusaineilla vaikutus sokeriaineenvaihduntaan? Ja vielä, olen kuullut väittämän, että diabetes ei puhkea sokeria syömällä, joten mihin tuo lääkärin väite nyt perustuu?

Käytän kevytlimuja (ja "makuvissyjä") vain siksi, että tavalliset sokerilimut on niin tönkkömakeita, että en niistä pidä lainkaan. Olisi harmillista, jos ne nyt on melkein kuolemaksi.

Patu:
Jos en tietäisi että Hippi ei olutta juo, suosittelisin olutta terveellisenä vaihtoehtona.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta