Hiekkalaatikko > Kuperkeikka

Pikkusieluisuutta

(1/2) > >>

Tupakkamies:
Ajattelin tällaisesta avata aiheen.

Tunnustan heti yhden omista rötöksistäni. Paikallisessa pienehkössä kunnassa asustelen ja tietenkin tarkkailen erityisen tarkkaavaisesti kuntalaisten elämänmenoa palveluineen, onko kaikki hyvin ja asiallisesti.

Eräänä ehkä jopa sateisena perjantaipäivänä kotipankkini ulko-oven eteen oli ilmestynyt lehtikoju ja kaksi kansalaista jotka halusivat kertoa minulle jehovalaisen elämänkatsomuksensa erinomaisuudesta. Myönnän että ambitioni oli vain nostaa vieressään olevasta ottomaatista tarpeeseen hiukan käteistä joten ohitin sangen tyrkyttävän tarjouksensa ystävällisesti tai vähemmän ystävällisesti.   

Merkitään, että jatkoivat toimintaansa samankaltaisena seuraavinakin viikkoina.

Mutta sitten iskí pikkusieluinen ihminen. Se ihminen reklamoi. Tyrkyttäjille tuli lähtö. Nyt kojunsa on jossain ihan toisaalla.

Kerro halutessasi tässä ketjussa mahdollinen oma panoksesi yleiseen viihtyvyyteen liittyvissä asioissa. Paras palkitaan. Tällä hetkellä minä johdan.

Tuco:
Asustelen talossa, jonka piha-alueen erottaa yleisestä kävelytiestä orapihlaja-aita ja ojanpohja. Olin haravoimassa lehtiä pihaltani, kun huomasin vanhahkon rouvan ulkoiluttavan aidan takana kahta pikkukoiraa. Ja tietenkin toinen koirista väänsi pökäleen pensasaitani juurelle. Reviirin loukkaus oli mielestäni törkeä ja katsoin aiheelliseksi huomauttaa rouvalle, että pensasaita on minun maillani enkä minäkään tule tekemään tarpeitani rouvan puutarhaan. Nainen säikähti, pyyteli anteeksi ja lähti.

Tunnin kuluttua rouva tuli uudelleen - ilman koiria kylläkin - ja puhdisti ojanpojan sekä aidan alustan kaikista koirien jätöksistä. Sai siinä aidan piikeistä muutaman naarmun käteensä ja ihan ansaitusti saikin.

mks:
Tämä viesti on provokaatio ja sijoitettu tarkoituksella juuri tähän säikeeseen.

Miesteologit toivovat miestä piispaksi – erityisjärjestelyihin suhtaudutaan varauksellisesti

Viisi tunnettua miespuolista teologia kommentoi ajatusta naispappien väistämisvelvollisuudesta piispanvaaleissa. Osaa heistä on uumoiltu ehdokkaiksi tuleviin piispanvaaleihin.

Eikö olisikin sikaa!!?? Kotimaa-lehdessä se olikin muodossa:

Naisteologit toivovat naista piispaksi – erityisjärjestelyihin suhtaudutaan varauksellisesti

Viisi tunnettua naispuolista teologia kommentoi ajatusta miespappien väistämisvelvollisuudesta piispanvaaleissa. Osaa heistä on uumoiltu ehdokkaiksi tuleviin piispanvaaleihin.


Kuntalehti taas pisti seksuaalista häirintää moittivan artikkelinsa infolaatikkoon määritelmän

"Mitä häirintä on?

1 Seksuaalisella häirinnällä tarkoitetaan sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä

2. Seksuaalinen ei-toivottu käytö loukkaa ihmisen henkistä tai fyysistä koskemattomuutta. Tällainen käytös luo uhkaavaa, vihamielistä, halventavaa, nöyryyttävää tai ahdistavaa ilmapiiriä."

Avarakatseisuuttani olisin itse kirjoittanut:

"Mitä häirintä on?

1 Häirinnällä tarkoitetaan sanallista, sanatonta tai fyysistä ei-toivottua käytöstä

2. Ei-toivottu käytös loukkaa ihmisen henkistä tai fyysistä koskemattomuutta. Tällainen käytös luo uhkaavaa, vihamielistä, halventavaa, nöyryyttävää tai ahdistavaa ilmapiiriä."

mks

Laika:
Koska en ole tasa-arvon kannattaja, kaikki papinvirat pitäisi mielestäni täyttää pelkästään naisilla. Se olisi kymmenenvuotinen kokeilu, ja sen tarkoituksena olisi samalla myös havainnoida, vähenisivätkö hierarkiseen organisaatioon liittyvät sosiaaliset ongelmat sukupuolisiirtymän myötä. Saataisiin viimein hiukan tietoa, paraneeko päätöksenteko ja otetaanko ihmiset paremmin huomioon kun naiset tekevät päätöksiä. Näitä naisia tulisi tituleerata 'papittariksi' tai vaihtoehtoisesti 'Jeesuksen morsiamiksi' ja liturginen puvustus laitettaisiin tottakai täysin uusiksi. Kristillisen teologian ääni varattaisiin yksinoikeudella naisille.

Minua harmittaa kun kiinnostavat ideani eivät koskaan oikeasti toteudu. :,(

Patu:
Ajatus on hyvä mutta jäi puolitiehen.
Naispapittarien tulee olla naimattomia naisia. Vähäisinkin miespuolisen kulttuurin ja ajattelun vaikutus päätöksentekoon tulee eliminoida.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta