Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Kuperkeikka / Vs: Olen mukana kuvioissa
« Uusin viesti kirjoittanut Keijo Kullervo Pe 24.05.2019, 22:50:49 »
Lobbareiden mellastelua pitkin ja poikin...

Aikoinaan - muistaakseni - oli jonkin asteinen gallupkielto vähän ennen vaaleja, lähes kaikkia sellaisia. Siis vanhaan hyvään aikaan.

Nykyään jokainen kynnelle kykenevä tekee vaaliennusteita - toden tuntuisiakin.

Asiana kuitenkin usein on, että pyrkimyksenä on saada toisten - vaalivastustajien - vetelät housuihin ainakin nimeksi.

Lisänä rokassa ovat lähes jokaisen kynnelle kykenevän lehden netissä näyttämät. Joihin voi asiasta kiinnostuneet tutustua klikkaamalla asianomaista näppylää.

Itse valitsin helpomman tien.
Tutkin mahdollisien ehdokkaitteni kannanottoja mediasta.

Valitsin mieleiseni ja olen jo nyt tyytyväinen koska tein parhaani En tarvinnut mahdollisten lobbari lehtien, YLEN, enkä MTV:n kannanottoja lainkaan.

Kukin taaplaa tyylillään.

Odotan ilolla ensi sunnuntain vaalitulosta.


Muisto Keijo Kullervo
2
Vapaa hahmotus / Vs: Robottiautojen eettinen ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Patu Ke 22.05.2019, 09:39:46 »
Intuitiivista kokemusta robottiautojen vaikutuksesta liikenteen keskinopeuteen ei minulla ole.
Intuitioni sanoo, että jos robottiautoja on 1% liikenteestä vaikutusta ei ole. Ehkä asiasta on tutkimuksia.
Jos robottiautoja on 100% uskonkin vaikutukseen.
3
Vapaa hahmotus / Vs: Robottiautojen eettinen ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut mks Ke 22.05.2019, 07:41:17 »
On halvempiakin keinoja liikenteen nopeuttamiseksi kuiin robottiautot. Liikenne nopeutuu jos nopeusrajoitukset poistuvat.

Yli viisikymnmentä vuotta sitten opin käytännön kokemuksesta, että tuo intuitiivisesti oikealta tuntuva seikka ei todellisuudessa pidä paikkaansa. Useamman kerran viikolopun  paluuliikenteessä Porvoo-Helsinki -tiellä jono pysähteli pitkiksikin ajoiksi ja arvelimme edellä onnettomuuden haittaavan kulkua. Oikeasti kysessä olikin vapaiden nopeuksien ajan pumppausilmiö. Vaikka autojen määrä lisääntyi Helsingin lähestyessä, liikenne muuttui tasaisen vertäväksi, kun 60km/t nopeusrajoitus alkoi.

Liikenteen asiantuntijoiden mukaan tämä käytännön havainto on todettu myös teoreettisesti oikeaksi.

Vakioetäisyyksillä ajavien autojen virta kuljettaa nopeuteen lineaarisesti suhtautuvan määrän autoja. Jarrutusmatka kasvaa nopeuden neliössä ja siksi järjellinen liikennevirta kuljettaa autojen pituudesta riippuvan optiminopeuden yläpuolella aina vain tehottomammin autoja. Kaikein tehottomin tilanne syntyy, jos ylärajanopeuttta ei ole määritelty ja hätähousujen siementämät häiriöaallot pysäyttävät lopulta koko liikenteen.

mks

PS: Ei tarvitse olla vanhus ymmärtääkseen tätä: Kun työpäivän aamuna Lahden moottoritiellä liikennemäärä kasvaa niin, että optiminopeus on selvästi alle sallitun nopeuden,  pumppaus alkaa ja ajoittain pysäyttää liikenteen.
4
Vapaa hahmotus / Vs: Robottiautojen eettinen ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Patu Ti 21.05.2019, 19:29:13 »

On halvempiakin keinoja liikenteen nopeuttamiseksi kuiin robottiautot. Liikenne nopeutuu jos nopeusrajoitukset poistuvat.
5
Vapaa hahmotus / Vs: Robottiautojen eettinen ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma Moottori Ma 20.05.2019, 09:12:39 »
Robotit sujuvoittavat liikennettä.

Lainaus
Brittiläisen Cambridgen yliopiston esittävät uudessa tutkimuksessaan, että joukko itsenäisesti ajavia ja yhteistyössä keskenään toimivia autoja voi nostaa hitaasti etenevän liikennevirran vauhtia ainakin 35 prosenttia.
https://tekniikanmaailma.fi/tutkimus-jos-robottiautot-tekevat-yhteistyota-liikenne-voi-nopeutua-jopa-35-prosenttia/?shared=976304-3bad1713-500
6
Ylläpidon nurkka / Vs: Rekisteröityminen
« Uusin viesti kirjoittanut Admin To 16.05.2019, 07:55:48 »
Tähän mennessä on tullut 2424 ilmeisen höpöä rekisteröitymisyritystä. Seikka ei ylitä ylläpidon toleranssia, joten aidolle palstalle hakeutujalle (jos vaan näkis) ei aseteta lisäesteitä.

"The OVH Web Hosting Team" viestitti:

"We are pleased to confirm that your Web Hosting plan(s) have been migrated to our new datacentre.

If you notice any issues, you can consult our documentation for this operation, which is available here"
, missä "here" on
https://www.ovh.ie/webhosting-migration/

OVH:n touhuilla ei ole havaittu näkyviä seurauksia.

Ylläpidon nykykäsityksen mukaan palstan hoito on turvattu pariksi vuodeksi eteenpäin ja jatko ei riipu palstan aktiivisuudesta/tekstien laadusta vaan sekä ylläpidon fyysisestä ja henkisestä läsnäolosta tässä "murheiden alhossa" että vaihtoehtoisesti OVH:n halusta tehdä pidempiaikainen sopimus.

Admin
7
Vapaa hahmotus / Vs: Kirjallisuusketju
« Uusin viesti kirjoittanut mks Ke 15.05.2019, 14:57:36 »
Katson perustelluksi kieltäytyä Pietari-nimityksestä.

Katson perustelusi täysin riittäväksi ja luovun osaltani nimityksestä esittämättä kyynelehtivää anteeksipyyntöä.

Toivon, että kuitenkin löydät esittämästäni erittelystä edes joitan väljähtävästi trendin mukaisia paskanpuhumisen säkeitä...

mks

PS: "Ylläpito lienee suositellut asianomaiselle kirjoittajalle pitäytymistä Hiekkalaatikon puolella."
8
Vapaa hahmotus / Vs: Kirjallisuusketju
« Uusin viesti kirjoittanut Patu Ti 14.05.2019, 20:16:16 »
Jos tuo on kirjallisuutta minä olen Pietari.

Pietari hyvä!

Tuohan on postmodernia tajunnanvirtaa eli kulturellimmin ilmaistuna kiroittajansa sielunmaisemaa, jossa subjektiivisella käsityksellä on sama pätevyys kuin millä tahansa muullakin. Yhteiskunnallisessa kontekstissa se sekä kutsuu meitä vartamaan ymmärrystämme hyväksyttävän ilmaisun alan suhteen ja toisaalta poliittisesti on ajan hermolla lisätessään polarisaatiota kannattajan/kannattajien ja vastustajien välillä.

Ylläpito lienee suositellut asianomaiselle kirjoittajalle pitäytymistä Hiekkalaatikon puolella.

mks
Olkoon vaan sielunmaisemaa, kirjallisuutta se ei ole. Ei vaikka kuusihiokkeeesta kirjojakin tehdään. Tunnetusti hiokkeessa on ligniiniä jäljellä niin paljon, että siitä valmistettu paperi ajan mittaan ruskistuu. Korkeatasoinen kirjallisuus painetaankin sellupohjaiselle paperille.
Katson perustelluksi kieltäytyä Pietari-nimityksestä.
9
Vapaa hahmotus / Vs: Kirjallisuusketju
« Uusin viesti kirjoittanut mks Ma 13.05.2019, 16:08:14 »
Jos tuo on kirjallisuutta minä olen Pietari.

Pietari hyvä!

Tuohan on postmodernia tajunnanvirtaa eli kulturellimmin ilmaistuna kiroittajansa sielunmaisemaa, jossa subjektiivisella käsityksellä on sama pätevyys kuin millä tahansa muullakin. Yhteiskunnallisessa kontekstissa se sekä kutsuu meitä vartamaan ymmärrystämme hyväksyttävän ilmaisun alan suhteen ja toisaalta poliittisesti on ajan hermolla lisätessään polarisaatiota kannattajan/kannattajien ja vastustajien välillä.

Ylläpito lienee suositellut asianomaiselle kirjoittajalle pitäytymistä Hiekkalaatikon puolella.

mks
10
Vapaa hahmotus / Vs: Kirjallisuusketju
« Uusin viesti kirjoittanut Patu Ma 13.05.2019, 11:23:12 »
Jos tuo on kirjallisuutta minä olen Pietari.
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10