Hiekkalaatikko > Tajunnan virta

Tietämätön utelee vastauksia

(1/9) > >>

Aina Rempallaan:

Volkswagenin dieselmoottorien päästötietojen huijaus ravisuttelee autoalaa. Missä näitä huijauksia esitetään? Eikö auton tyyppikatsastuksessa suoriteta mittauksia pakokaasusta vaan kysytään autonvalmistajalta? Näkyykö väärennettyjä typpiyhdisteiden määriä auton ajotietokoneen näytöllä ja dataliittymästä auton laitteiston tilasta saatavissa tiedoissa? Poikkeavatko Suomen päästörajat autoille tiheämmin asuttujen ja autoitettujen maiden päästörajoista niin, että paljastuneet huijaukset eivät koske Suomessa säädeltyjä päästöjä?

Ostajan pettämisellekö myyntikilpailu perustuu?

mks:

--- Lainaus käyttäjältä: Jaska - La 03.10.2015, 07:25:04 ---
Volkswagenin dieselmoottorien päästötietojen huijaus ravisuttelee autoalaa. Missä näitä huijauksia esitetään? Eikö auton tyyppikatsastuksessa suoriteta mittauksia pakokaasusta vaan kysytään autonvalmistajalta?
--- Lainaus päättyy ---

Kaliforniassa havaittiin pari vuotta sitten, että folkkarin dieselin typpipäästö oli 40 kertainen sallittuun nähden. Valmistaja lupasi parannuksia.

Osoittautui, että parannus oli tietokoneohjelma, joka oivalsi milloin autoa käytetään ja milloin testataan. Testauksessa moottorin käynti muuttui vähäpäästöiseen moodiin tehon kustannuksella.

Suomalainen autovero perustuu tehtaan ilmoittamaan CO2 - päästöön. Aivan käsittämätöntä sinänsä.


--- Lainaus ---Ostajan pettämisellekö myyntikilpailu perustuu?
--- Lainaus päättyy ---

Brändin muodostaminen on monipuolinen historiallinen prosessi. Tavoitteena ei ole valaistunut faktoihin nojaava ostaja.

mks

Tuco:
Monet hyötyajoneuvot ja matkailuautot ovat vielä luku erikseen. Trafille ei kelpaa alustan valmistajan ilmoittamat päästöarvot, vaan varlmiille alustalle korin rakentavan pajan pitäisi ilmoittaa oma arvonsa. Monet tavara- tai matkailukorin valmistajat eivät lähde hankkimaan kallista päästötodistusta pelkästään Suomen markkinoita varten, jolloin heidän tuotteitaan verotetaan täällä painon mukaan, mikä pelkitsee ajoneuvon omistajalle yleensä 200-300% korkeampaa perusveroa. Onneksi sentään kuorma-autot on vapautettu tuosta verosta.

wade:
Jos oletuksena on että oikein säilytetty konjakki (tai muu väkevä) säilyy "vuosia", mutta ajan kanssa alkoholi ja aromit alkavat heiketä; niin mitä tämä "vuosia" saattaisi tarkoittaa? Kuinka pian minun tulisi kuluttaa vuoden vanha (avaamaton) konjakkipulloni?

Renttu:

--- Lainaus käyttäjältä: wade - La 03.10.2015, 19:41:22 ---Jos oletuksena on että oikein säilytetty konjakki (tai muu väkevä) säilyy "vuosia", mutta ajan kanssa alkoholi ja aromit alkavat heiketä; niin mitä tämä "vuosia" saattaisi tarkoittaa? Kuinka pian minun tulisi kuluttaa vuoden vanha (avaamaton) konjakkipulloni?

--- Lainaus päättyy ---
Jos pullo on avaamaton, koostumus ei menetä mitään koko elinaikanasi. Merenpohjasta on ongittu satoja vuosia vanhoja, korkkaamattomia viinejäkin, jotka ovat edelleen juomakelpoisia!

Säilytä pulloa viileässä (Huonelämpö on täysin riittävä) ja valolta suojattuna. Konjakki säilyy korkattunakin vuosikymmeniä niin, että et huomaisi maussa/koostumuksessa mitään eroa, vaikka ottaisit seuraavan napsun vasta esim. 20 vuoden päästä.

Minusta semmoinen olisi kuitenkin alkoholin väärinkäyttöä. Ei saa jättää hyvää tavaraa yksin, orvoksi ja juomatta!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta