Vuorovaikutus > Politiikka

Missä Anne Berner, siellä kähmintää ...

(1/3) > >>

mks:
Ministeri Anne Berner on poikkeuksellisen tyylipuhdas toimija.  Hän ei koskaan esitä mitään, joka tukisi jotain poliittisesti kelvollista tavoitetta vaan aina on oma tai "sidosryhmien" etu edellä.

Eilen julkisuuteen tullut liikennepoliittinen ohjelma on kaunis kukka tässä suhmuroinissa: Autokauppiailta aplodit!

Nähdäkseni 2000-luvulla lähes kaikki Suomessa myytävät autot ovat jo evoluutiossaan tavoittaneet ABS-jarrut, polttoainepihin moottorin ja kohtuullisen turvallisen rakenteen. Meillä ei pitäisi olla painavaa syytä priorisoida autokannan nopeaa vaihtumista. Autokauppiaiden työllisyyden hoito kannustamalla uusien autojen ostoon lienee harvinaisen kallis tapa työllistää ihmisiä.

Vaan mistä jälleen onkaan kysymys? Sitä emme saa tietää. Varmaa on, ettei bensiinin verotuksen korotus, joka aivan ilmaiseksi hoitaisi ruuhkaveron sekä ajokilometrien ja kulutuksen tulon integroinnin, voisi tuotta mitään vaali - tai muuta rahoitusta ministerille. Autoveron poisto ja bensiinin hinnan alennus ovat toki pinnallisesti vaalikarjan mieleen, mutta miksi meidän pitäisi tavoitella maahantuontihinnaltaan kalliimpia ja hiilijalanjäljeltään karseampia ajoneuvoja?

On haastavaa pohtia millä mekanismilla tämä vakaasti falski nainen pääsi ohituskaistaa ministeriksi. Keskusteluyhteyksieni alueella kukaan ei ole osannut muuta kuin ihmetellä!

mks
 

mks:

Ministeri Berner piti tiedotustilaisuuden.

Hän mainitsi tiedotustilaisuuden alussa, että liikenteen muutos tulee olemaan suurempi kuin auton keksiminen.

Voisiko paremmin virittää kuulijaa pohtimaan puhujan uskottavuutta?

Bernerin mukaan:
-   valtion varat eivät tule riittämään ylläpitämään ja kehittämään Suomen liikenneverkkoa.
-   tavoitteena on saada Suomen teiden korjausvelka hoidettua kymmenessä vuodessa.
-   kansalaisten kustannukset ja verorasitus ei uudistuksen myötä saa nousta

Noilla reunaehdoilla kun tehdään, tarvitaan jokin auton keksimistä suurempi oivallus.

Siis lisäresursseja löytyy vaikka kansalaisten kustannukset ja verorasitus eivät nouse. Siis maksajien määrä lisääntyy vaikka autojen määrä vähenee ja elinkeinoelämä vapautetaan lähes täysin liikenteen kustannuksista!

Aitoa Anne Berneriä!

mks

mks:
Pääministeri Sipilä tukee ministeri Berneriä: "Ikäänkuin nykytila olisi optimaalinen, mitään ei saisi muuttaa".

Sopisi kertoa mitä ongelmaa oikeasti ratkotaan ja millä tapaa esitettyä muutosta edes kuvitellaan ratkaisuksi.

Vaikka myöntäisimme, ettei maailma ole ihan vielä täysin valmis, emme sillä myönnöllä loogisesti tai moraalisesti sitoutuisi ihan mihin tahansa! No, kirjaamme, ettei pääministerilläkään ollut mitään myönteistä sanottavaa Bernerin ulostulosta. Kunhan vain kielsi kritiikin yleisluontoisella höläyksellä.

mks


MrKAT:
Soisi tosiaan kerrottavan premissit ja oikiat alkusyyt.

Steve Jobsin ituotteet ->paperitehtaiden merkitys romahti. Emme varautuneet, mutta työttömästä Lindströmistä ministeri.
Elon Muskin sähköautot ->bensaveron merkitys romahtaa. Berner varautuu.


mks:

--- Lainaus käyttäjältä: MrKAT - La 21.01.2017, 01:28:53 ---Elon Muskin sähköautot ->bensaveron merkitys romahtaa. Berner varautuu.

--- Lainaus päättyy ---

Kyllä sähköautoa voi verottaa siinä kuin bensa-autoakin. Kulutuksen mittaukseen se tavallisen taloudenkin sähkön hinnoittelu perustuu! Ja ilmeisesti autossa olevaan matkamittariin Berner bensakärrynkin maksatruksen perustaa milloin autossa ei ole GPS-seurantaa.

Kaikkia autoja voidaan verottaa energian kulutuksen perustaen.

mks


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta