Kirjoittaja Aihe: Kotisivustani...  (Luettu 21507 kertaa)

Patu

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 260
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #15 : La 02.09.2017, 08:29:34 »
Tämä on keskustelufoorumi. Adminin mielestä Keijo Muisto Kullervon kirjoittelu on keskustelua.

Minulle on yllätys, että tällaistakin toivotaan tähän asti laadukkaana esiintyneeltä foorumilta.

Keijo Kullervo

  • Vieras
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #16 : La 02.09.2017, 14:10:00 »
"Jos oikein ns. ymmärrän tutkimuksestani, niin siinä oli tarkoitus osoittaa, että antaa kaikkien kukkien kukkia...

Lopputulemana on kuitenkin yleisinhimillinen hyvä.

Kaikki voittavat ja kaikkein kurjimmat saavat tarvitsemansa avun, jos ei heti tänään, niin myöhemmin kyllä.

Ei ideologioiden ylivaltaa vaan yleisinhimillistä harmoniaa..."

Muisto Keijo Kullervo

Patu

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 260
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #17 : Su 03.09.2017, 07:50:35 »
"Jos oikein ns. ymmärrän tutkimuksestani, niin siinä oli tarkoitus osoittaa, että antaa kaikkien kukkien kukkia...

Muisto Keijo Kullervo

Se se vasta hienoa olisi jos edes tutkija itse ymmärtäisi mitä tutki.

Admin

  • Administrator
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 48
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #18 : Su 03.09.2017, 10:29:25 »
Tämä on keskustelufoorumi. Adminin mielestä Keijo Muisto Kullervon kirjoittelu on keskustelua.

Admin kirjoitti: "Keijo Kullervon postaukset ovat käypä osoitus mitä tässä osiossa muun muassa on sallittua kirjoittaa."

Ylläpidon kannanotto "keskustelevuuteen" kävi ilmi säikeen sirrosta, mutta yllä oleva lausuma kertoo mikä osiossa "Tajunnan virta" on sallitua.

Lainaus
Minulle on yllätys, että tällaistakin toivotaan tähän asti laadukkaana esiintyneeltä foorumilta.

Ylläpidon laatutietoisuus keskittyy osioihin "Tiukka väntö", "Vapaa hahmotus" ja "Politiikka".

Osion "Tajunnan virta" määrittely kuuluu: "Alue ajatuksille, jotka pyrkivät julkisuuteen löytämättä jäsentynyttä muotoa. Minimivaatimus on pidättyä muiden keskustelijoiden oikeuksien polkemisesta ja pysyttely lain puitteissa"

Se ei sisällä toivomusta vaan verrattain väljän sallimisen. Syvästi turhautunut kritiikki löytää sopivimman sijansa ulkopuolisille näkymättömästä osiosta "Ottaa päähän", jossa vain laki on kattona ja ylläpidon hermot terästä.

Admin

Keijo Kullervo

  • Vieras
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #19 : Ti 12.09.2017, 21:42:40 »
"Ehkä 'tiedettä' pikkuisen?
Nähdään se mihin ollaan menossa kaikkinensa...
Hauskaa, että kuitenkin jotain järkevää sentään löytyi tutkimuksestani.
Ei niin, että yksittäinen ihminen tai kansanryhmä saisi etuaseman, vaan niin, että voidaan ymmärtää se kuinka kansamme parasta ollaan tekemässä. Kaikki yhdessä ja erikseenkin.
Sellaisen havaitsemiseen tarvitaan älliä.
Siis jokaiselle jotain... Eikö niin?"

Muisto Keijo Kullervo

Keijo Kullervo

  • Vieras
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #20 : Ke 13.09.2017, 10:19:22 »
"Minulle on kirjoituksellisesti valjennut lause jonka koin todeksi sisimmässäni:

"Jumala on 'Pyhä Sana' sisälläsi."

Toivon, että ko. lause selvittää monen muunkin pään..."

Muisto Keijo Kullervo

Keijo Kullervo

  • Vieras
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #21 : To 14.09.2017, 10:23:26 »
"Olen yrittänyt tuoda julki mielipiteeni, että Suomen kokoiseen valtioon, pienenpäänkin, mahtuu paljon erilaisia käsityksiä maailman menosta.

Yhteenveto on se asia jonka haluan tuoda taajuussanasto tutkimuksessani esiin. Suomen kielen taajuussanasato luotiin 1979, itsekin olin silloin nuori ja olen huomannut, että ko. sanasto säteilee kauaksi tulevaisuuteen.
https://sites.google.com/site/keijokullervonkotisivu/yleisimmat-sanat
Esimerkiksi:

724 Tavoite + 749 Tuleva + 774 Normaali + 799 Saksa = 3046 Kansantulo

30 Tehdä + 46 Ihminen = 76 Näin

Joskus on hyvä käyttää mielikuvitustakin."

Muisto Keijo Kullervo

mks

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 366
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #22 : Pe 15.09.2017, 07:36:41 »

Joskus on hyvä käyttää mielikuvitustakin.

Aina on hyväksi tunnistaa, etteivät mielikuvituksen tuotteet ole tutkimustuloksia.

mks
Meiss' sama kude on kuin unelmissakin ja uni kietoo pientä elämäämme.
Shakespeare

Keijo Kullervo

  • Vieras
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #23 : Pe 15.09.2017, 07:52:25 »
"Ajattele, että 1979 oli kaksi Saksaa... Kuten muistat? Myöhemmin, paljon myöhemmin Saksat yhdistyivät ja tuli normaali Saksa... Jälkiviisaasti voitaisiin todeta, että siihen Saksojen yhdistymiseen pyrki koko Suomen kansa taajuussanaston mukaan..."

Muisto Keijo Kullervo
« Viimeksi muokattu: Pe 15.09.2017, 08:41:50 kirjoittanut Keijo Kullervo »

mks

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 366
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #24 : Pe 15.09.2017, 10:16:26 »
"Ajattele, että 1979 oli kaksi Saksaa... Kuten muistat? Myöhemmin, paljon myöhemmin Saksat yhdistyivät ja tuli normaali Saksa... Jälkiviisaasti voitaisiin todeta, että siihen Saksojen yhdistymiseen pyrki koko Suomen kansa taajuussanaston mukaan..."

Jälkiviisauden ja taajuussanaston avulla pystytään todellakin toteamaan melkein mitä vaan. Ihan samaan tapaan kuin gematrialla ja pyramidologialla. Ihmisen mielen historia on pullollaan koulukuntia, jotka ovat osanneet jälkikäteen sijoittaa malliensa todisteiksi ihan mitä tahansa. Eilisinä narreina freudilaiset sönköt mestaroivat kanssaihmisiään symboleilla ja tiedostamattomalla, tämänpäivän tv-houkkina mellastavat ekonomistit, joille pörssin heilahtelut todistavat puhujan uskomuksia riippumatta mentiinkö alas vai ylös. Selityksessä vaihdetaan vain markkinareaktion tilalle markkinoiden aiempi diskonttaus tai päin vastoin.

Käytännön kannalta hyödyllisempiä ovatkin sellaiset mallinnukset, jotka pystyvät ennustamaan asioita ennakolta ja vakaasti todennettavasti.

Mielikuvitus on tietenkin kaiken mallintamisen paras lähde enkä halua mielikuvituksen käyttöä millään tavalla moittia ainakaan, jos se ei pysähdy vain yhden mallin tuputtamiseen.

mks
Meiss' sama kude on kuin unelmissakin ja uni kietoo pientä elämäämme.
Shakespeare

Keijo Kullervo

  • Vieras
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #25 : Pe 15.09.2017, 10:53:33 »
Ihan noin vain kokeeksi:

Taloudellisilla spekulaatioilla joita Suomessakin on harrastettu muutama vuosikymmen ollaan tilanteessa jossa neljännesvuosiennusteet ovat mutu luokkaa useimmiten.

Sanot, että yhden teorian tuputtaminen olisi mieliharmisi, muka?

Miksi?

Jos olen oikeassa, niin olen, Piste.

Keksi parempi ennustemenetelmä ja jos se toimii tietenkin pitäydyn siihen?
Sitä odotellessa...

Muisto Keijo Kullervo

PS. Toki niin, että ei yksi pääsky kesää tee...
« Viimeksi muokattu: Pe 15.09.2017, 11:04:58 kirjoittanut Keijo Kullervo »

mks

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 366
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #26 : Pe 15.09.2017, 11:54:03 »
Jos olen oikeassa, niin olen, Piste.

Eipä tuossa juuri enää ole mielikuvitukselle sijaa!

Laitanpa sitten tähän omastakin puolestani pisteen.

mks
Meiss' sama kude on kuin unelmissakin ja uni kietoo pientä elämäämme.
Shakespeare

Admin

  • Administrator
  • Jäsen
  • *****
  • Viestejä: 48
Vs: Kotisivustani...
« Vastaus #27 : Pe 15.09.2017, 12:07:50 »
Ylläpito asettaa niin ikään pisteen tälle aiheelle.

Admin