Kirjoittaja Aihe: elokuvitus  (Luettu 2584 kertaa)

mks

  • Jäsen
  • ****
  • Viestejä: 366
elokuvitus
« : To 19.10.2023, 16:26:17 »
YLE tarjosi elokuvan Official Secret. Miten ollakaan - vai karusti Keira Knighteyn lumoamana - pidin tuota filmiä yhtenä parhaimmista. mitä olen nähnyt.

Omista aatoksista epävarma elokuvan katsoja ei tietenkään valitse kantaansa ennen kun on lukenut IMDb:tä. Joo - 7 - 10, joitain ääliömäisiä 1 - 2 arvioita.
Kun yksikään arvio ei kolahtanut, tein monta laajaa hakua netissä ammattilaisten mielipiteen kartoittamiseksi.

Havaitsin, että kansainvälisesti arvostetun liberaalin lehdistön arviot olivat alimmat.  Besserwisserinä  tulkitsin häpeäksi.

Havaitsin, että elokuvien arvosteluissa ammattilaisten kriteetit olivat kokonaan toiset kuin omani.  Heillä valot, värit, musiikki, suhde näyttelijäiden / ohjaajien aikaisempiin teoksiin ja yleensä alan historiaan oli pinnalla.

Erittelin, että arvioin ensisijaiseti (hee, joku sanoo että luulen vain ... Knightley ... )  tarinaa.

Katsoin filmin uudelleen ja olen vakaasti sitä mieltä, että se on hienoimpia, mitä olen nähnyt.  Samalla tasolla kuin Costa-Gavrasin "Tunnustus",  jota YLE ei kehtaa näyttää.

Tällaisista sirpaleista sitä itsensä lopulta hahmottaa.

mks
Meiss' sama kude on kuin unelmissakin ja uni kietoo pientä elämäämme.
Shakespeare