Vuorovaikutus > Tiukka vääntö

Dieselmoottorin kriisi

<< < (18/21) > >>

Patu:

--- Lainaus käyttäjältä: Jorma Moottori - Ma 12.03.2018, 08:27:16 ---
Dieselautoilua tullaan rajoittamaan ainakin Pariisissa, Madridissa, Ateenassa, Lontoossa, Oslossa ja Stuttgartissa, sekä tietysti Roomassa.

--- Lainaus päättyy ---


Olen koettanut kiinnittää huomiota terminologiaan. Onko Mercedes C 300 Bluetec Hybrid (W205) dieselauto?
Hybrididieseleitä on muitakin.
Saksan liittovaltion hallinto-oikeus antoi päätöksellään luvan Stuttgartin ja Düsseldorfin kaupungeille päättää EU- ja liittovaltiotasoisia päästösäännöksiä tiukemmista rajoituksista. Antoi luvan...yksikään kaupunki ei ole Saksassa päättänyt rajoittaa dieselautoilua.Väite "Dieselautoilua tullaan rajoittamaan ainakin Pariisissa, Madridissa, Ateenassa, Lontoossa, Oslossa ja Stuttgartissa, sekä tietysti Roomassa" on liioittelua.

Dieselin päästöjä voidaan hoitaa lisätekniikalla, n.3000 € sijoitus per auto. Pikkudieselille tämä on paha rasite, ei niinkään kuorma-autolle tai linja-autolle.
Dieseleitä nekin.


Jorma Moottori:

--- Lainaus käyttäjältä: Patu - Ma 12.03.2018, 16:01:59 ---Olen koettanut kiinnittää huomiota terminologiaan. Onko Mercedes C 300 Bluetec Hybrid (W205) dieselauto?
Hybrididieseleitä on muitakin.

--- Lainaus päättyy ---

Terminologia on tärkeää. Tässä tapauksessa ladattava diesel-hybridi on sähköinen ajoneuvo jos sillä ajetaan vain sähköllä. Mielestäni.

Näitä ei taida tosin olla muuta kuin Volvolla ja ilmeisesti siis Mersulla. Marginaalinen määrä ajoneuvojen kokonaismäärästä.

Hyvä olisi jos vanhemmatkin bussit ja kuorma-autot varusteltaisiin siten, että typpioksidipäästöt jäisivät olemattomiksi.

Patu:

--- Lainaus käyttäjältä: Jorma Moottori - Ma 12.03.2018, 17:27:52 ---
Terminologia on tärkeää. Tässä tapauksessa ladattava diesel-hybridi on sähköinen ajoneuvo jos sillä ajetaan vain sähköllä. Mielestäni.


--- Lainaus päättyy ---

Kun akku tyhjenee käynnistyy polttomoottori, joka siis voi olla diesel. Tällöin ajo kaupungissa päättyy, vaikka hybridiauto on juuri kaupunkiliikenteeseen rakennettu. Jos diesel käynnistyy vaikka liikenneympyrässä, pitää pysähtyä siihen ja sammuttaa diesel.

Sanomani on, että tuollainen kielto johtaa näpertelyyn, kun tarkoitusta vastaava säädös olisi päästöjä - typpioksidi, hiukkaset- koskeva rajoitus.

Jorma Moottori:

--- Lainaus käyttäjältä: Patu - Ti 13.03.2018, 10:36:53 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Jorma Moottori - Ma 12.03.2018, 17:27:52 ---
Terminologia on tärkeää. Tässä tapauksessa ladattava diesel-hybridi on sähköinen ajoneuvo jos sillä ajetaan vain sähköllä. Mielestäni.


--- Lainaus päättyy ---

Kun akku tyhjenee käynnistyy polttomoottori, joka siis voi olla diesel. Tällöin ajo kaupungissa päättyy, vaikka hybridiauto on juuri kaupunkiliikenteeseen rakennettu. Jos diesel käynnistyy vaikka liikenneympyrässä, pitää pysähtyä siihen ja sammuttaa diesel.

Sanomani on, että tuollainen kielto johtaa näpertelyyn, kun tarkoitusta vastaava säädös olisi päästöjä - typpioksidi, hiukkaset- koskeva rajoitus.

--- Lainaus päättyy ---

Jos dieselin käynnistämisestä kaupungissa saa vaikka 1000€:n haittamaksun ei kyse ole mielestäni näpertelystä.

Patu:

--- Lainaus käyttäjältä: Jorma Moottori - Ti 13.03.2018, 14:05:53 ---Jos dieselin käynnistämisestä kaupungissa saa vaikka 1000€:n haittamaksun ei kyse ole mielestäni näpertelystä.

--- Lainaus päättyy ---

Ehkä olisi syytä kieltää diesel-autojen näkyminenkin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta